niedziela, 6 lutego 2022

Logopedia I półrocze 2021/2022


 

LOGOPEDIA  W SZKOLE

Na terenie szkoły w miesiącu wrześniu odbywały się :

  • przesiewowe badania wymowy dzieci w klasach pierwszych;

  •  kontrolne diagnozowanie wymowy uczniów uczęszczających na logopedię
    w minionym roku 2020/2021;

  • rozmowy z rodzicami uczniów posiadającymi problemy w wymowie.

    z czego 54 to uczniowie klas 1-3.

  • W I półroczu na zajęcia logopedyczne zostało zapisanych 56 uczniów .


Podczas zajęć logopedycznych w I półrocze :

  • Przygotowywano artykulatory mowy do wywoływania prawidłowej wymowy głosek zaburzonych w mowie dzieci;

  • Rozwijano wydolność oddechową podczas wydłużania faz wdechu i wydechu oraz wzmacniano siłę wymowy na wydechu.

  • Usprawniano percepcję słuchową poprzez:

    rozpoznawanie i nazywanie wrażeń słuchowych,

    różnicowanie głosek w izolacji, sylabach i wyrazach,

    ćwiczenia poczucia rytmu.

  • Ćwiczono właściwą ruchomość artykulatorów : języka, warg, żuchwy , policzków podczas poprawnego wywoływania głosek w izolacji.

  • Utrwalano poprawną wymowę wywołanych głosek na materiale językowym: sylabach , prostych wyrazach. 



Podczas zajęć korzystano z wszelkiego rodzaju metod nauczania oraz pomocy dydaktycznych opartych na kolorowym obrazie i słowie mówionym i pisanym, co miało na celu bogacenie zasobu słownictwa dzieci i nauki poprawnych zapisów ortograficznych.

Często wykorzystywane są formy zabaw wspomagających terapię logopedyczną , a ćwiczące zdolności ortofoniczne, logorytmiczne, koordynujące prawność wzrokow-słuchową i ruchową, rozwijające myślenie, pamięć, orientację przestrzenną, sprawność manualną i umiejętność czytania.


INNOWACJA  NA LOGOPEDII

          W październiku przeprowadzano w klasach pierwszy zajęcia związane

 z realizowaną na terenie szkoły innowacją 

          Wymagały one dużej ostrożność i odpowiednich warunków sanitarnych 

uwagi na obostrzenia związane z pandemią koronawirusa.


        Logopeda współpracuje z wychowawcami klas i nauczycielami świetlicy.

LOGOPEDA- RODZICE

        Logopeda jest w kontakcie z rodzicami uczniów 

poprzez korespondencję na LiBRUSIE. 

        Każdy rodzic otrzymuje comiesięczne plany zajęć , ciekawe propozycje stron logopedycznych dla dzieci lub konkretne ćwiczenia domowe dla swojego dziecka.

        Rodzice dzieci kl.1-3 w razie potrzeby mogą uczestniczyć w praktycznych formach pokazu ćwiczeń na zajęciach z dzieckiem w gabinecie.

     Bywają zapraszani na rozmowy i konsultację w sprawie podjęcia dodatkowych wizyt w poradniach specjalistycznych np. u ortodonty, laryngologa, foniatry, 

audiologa lub badań w Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej 

z uwagi na sprzężone deficyty rozwojowe u dzieci.

NAUKA ZDALNA -LOGOPEDIA ZDALNA

Z uwagi na trwającą pandemię uczestnictwo uczniów w zajęciach jest zróżnicowane. 

W razie kwarantanny rodzinnej lub klasowej rodzice otrzymują

 zestawy ćwiczeniowe wysyłane przez Librusa.

 Po powrocie do szkoły są one kontrolowane, omawiane i ćwiczone 

do osiągnięcia właściwej wymowy głosek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz