Drodzy
Rodzice i Uczniowie !
Na szkolnej platformie
zdalnego nauczania w zakładce
Zajęcia
specjalistyczne – Logopedia
- od 23.03.2020 r. publikowane
są moje scenariusze zajęć, wspierających prawidłowy rozwój mowy
uczniów klas 1-7 na różnych etapach pokonywania problemów
wymowy.
Każdy Rodzic wraz z
dzieckiem ma okazję korzystać z poszczególnych instrukcji
logopedycznych, ćwiczeń z konkretną głoską oraz z proponowanych
gier i zabaw
- po wydruku skopiowanych obrazów lub kliknięciu w
link ćwiczeń i gier internetowych.
Proszę Rodziców o
pomoc dzieciom uczęszczającym na terapię logopedyczną, zachęcam
do obserwacji i wspólnych ćwiczeń oraz zabaw. Pozostałym
polecam ćwiczenia i gry internetowe utrwalające umiejętności
wymowy i pisowni.
W razie potrzeby proszę o
kontakt przez Librusa .
Pozdrawiam
i życzę przyjemnej zabawy – Powodzenia !!!
Logopeda – mgr Beata
Gordzelewska
POLECANE
SCENARIUSZE ĆWICZEŃ, ZABAW I GIER INTERNETOWYCH
1
tydzień - 23.03.2020 – Ćwiczenia
poprawnej wymowy głosek szumiących:
- usprawnianie i przygotowywanie artykulatorów do wywołania
prawidłowej wymowy głosek
[sz],
[cz], [ż], [dż];
- ćwiczenia wymowy sylab, wyrazów w nagłosie, śródgłosie,
wygłosie, wyrażeniach i zdaniach;
- karty do wydruku i wymowy wyrazów;
- link do mojego bloga logopedycznego https://beagor.blogspot.com/
, gdzie znajdują się jeszcze inne ćwiczenia i informacje dla
rodziców jak wspierać dzieci w pokonywaniu trudności
logopedycznych w domu
2 tydzień –
30.03.2020 – Ćwiczenia do poprawnej realizacji głosek
syczących:
-
ćwiczenia uwrażliwiania słuchowego;
- usprawnianie i
przygotowywanie artykulatorów do wywołania prawidłowej wymowy
głosek :[s],[z],[c], [dz];
-
ćwiczenia wymowy sylab, wyrazów w nagłosie, śródgłosie,
wygłosie, wyrażeniach i zdaniach;
-
wskazówki i pouczenia dla uczniów i rodziców ;
-
fotografie do zabawy z buzią i językiem;
-
link do gry "Ruletka" z możliwością tworzenia innych
wersji tej gry
https://beagor.blogspot.com/2020/03/gra-logopedyczna-ruletka.html
-link
do gry "Logopedyczny mistrz refleksu" – związany z
różnicowaniem głosek [s-sz]
3
tydzień – 6.04.2020 – Terapia wad wymowy głosek ciszących :
- usprawnianie i przygotowywanie artykulatorów do wywołania
prawidłowej wymowy głosek
[ś
], [ć ], [ź ], [dź ];
- ćwiczenia wymowy sylab, wyrazów w nagłosie, śródgłosie,
wygłosie, wyrażeniach i zdaniach;
- karty do wydruku i
wymowy wyrazów;
- wskazówki i pouczenia dla uczniów i
rodziców ;
- link stron z utrwalaniem wymowy
głosek:
www.mimowa.pl/seplenienie
rzeczowniki
https://afast.pl/Exercise08/LearningSubstage
– nazywanie czynności.
4
tydzień – 15.04.2020 Logopedyczne gry i
zabawy utrwalające głoski syczące , ciszące
i szumiące – zestaw wielkanocny.
i szumiące – zestaw wielkanocny.
-wielkanocne
karty logopedyczne
Piotruś i zabawy z królikiem -
ćwiczące sprawność artykulacyjną narządów mowy;
-
wielkanocne
sudoku z
głoską [sz] do wydruku i domino
logopedyczne z
głoską [s];
-
kolorowanka –
Wielkanocne jajo
– utrwalanie głosek szumiących,
-
ćwiczenia w czytaniu tekstu "Wielkanocna
babeczka"
wyrazowo-obrazkowego, utrwalającego trzy szeregi głosek;
-
kostka
logopedyczna // koszyczki wielkanocne do
wydruku i wycięcia , zachęcające
do budowania wypowiedzi zdaniowych , tworzenia opowiadania;
do budowania wypowiedzi zdaniowych , tworzenia opowiadania;
-
propozycje z zakresu terapii manualnej i wzrokowej: Puzzle
- kurczak, wiatraczki z kurczakiem, uciekające kurczaki –
kolorowanka lateralizacyjna,
odkodowywanie obrazków – jajko, koszyczek, kurczaczek
z rozszerzaniem zakresu słownictwa pokrewnego,
wycinankowy zajączek – serwetnik, wielkanocny labirynt,
wielkanocna wykreślanka
z utrwalaniem słownictwa tematycznego i utrwalaniem w mowie
potocznej układu warg, języka, żuchwy.
5
tydzień – 20.04.2020 Terapia głoski
[r] na różnych etapach.
-
instrukcje logopedyczne dotyczące
usprawniania
i przygotowywania artykulatorów
do wywołania prawidłowej wymowy głoski [ r ] ;
do wywołania prawidłowej wymowy głoski [ r ] ;
-
próby
wywoływania głoski [ r ] różnymi sposobami z instrukcją filmową
na youtubie
-
35 ćwiczeń specjalistycznych z logopedą
-
filmy
z zabawami oddechowymi
- Dmuchanie
i kląskanie
oraz
"Szalona
rękawiczka"
-
https://www.youtube.com/watch?v=iZbLwWWJQ1w&feature=share&fbclid=IwAR0MpjzqLc05m2zWK72uRT93h36Blm6LMw8ONawTrSF6NhF8elPgDP2hk8w
-
słuchowe różnicowanie głosek [l] - [r ]w grze " O rety
krety!!!"
- różne wersje
-
pionizowanie języka na głosce [L ] w zestawach dwuwyrazowych - gra
różne wersje
-
wymawianie głoski [r ] z sąsiedztwem samogłoskowym – gra
"Krety!"
6
tydzień –
30.04.2020
Utrwalanie
głosek [sz ], [cz ], [ż ] poprzez powtarzanie i zabawę.
-
instruktaż obrazkowy twarzy i artykulatorów podczas wymowy głosek
;
-
układanka obrazkowo-wyrazowa do wymowy głoski [sz ] w wyrazach –
do wydruku i ćwiczeń
w pisowni ortograficznej
w pisowni ortograficznej
-
kolorowanka obrazkowo-wyrazowa do różnicowania głosek [ c ] - [cz
] lub układanka ( do druku)
-
wierszyk "Czarownica" jako wprawka w prawidłowym czytaniu
głosek syczących i ciszących ,
z zabawą usprawniającą pionizację języka,
z zabawą usprawniającą pionizację języka,
-
ćwiczenia utrwalające wymowę wyrazów z głoską [ż ] - gra
planszowa do wydruku ;
-
propozycja gry "Koło fortuny o Polsce" – rozszerzanie
zakresu słownictwa potocznego
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz