Równocześnie do końca września będą trwały
badania kontrolne i diagnostyczne wymowy
uczniów klas II - VIII, którzy wcześniej uczęszczali
na zajęcia logopedyczne.
Na podstawie badań lub indywidualnych zgłoszeń rodziców uczniowie zostają wpisani do rejestru zakwalifikowanych
na terapię wad wymowy na cały rok szkolny 2021/2022.
Na uczestnictwo w zajęciach swojego dziecka rodzice winni wyrazić pisemną zgodę i poinformować wychowawców, którzy dokonają w dziennikach wpisów
o udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
na terenie szkoły .
1. Czas trwania zająć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb
oraz indywidualnych możliwości dziecka.
2. Spotkanie indywidualne trwa od 20 do maksymalnie 40 minut w zależności
od liczby uczniów przypisanych na określoną godzinę lekcyjną.
3. Plan zajęć logopedycznych wpisywany jest w zeszyt dziecka oraz umieszczany
w informacjach do rodziców na Librusie , w gablocie przy drzwiach wejściowych
po lewej stronie ( budynek B).
4. Wychowawca i inni nauczyciele mają dostęp do planu zajęć
logopedycznych ( pokój nauczycielski ) rozpisanych dla wszystkich uczniów .
5. W zajęciach mogą brać udział jedynie dzieci zdrowe
(tzn. bez gorączki, kataru, kaszlu, bólów głowy, chorób zakaźnych, itp.)
6. Przed wejściem na zajęcia uczeń winien umyć i zdezynfekować ręce
oraz nałożyć przyłbicę.
7. Logopeda przed zajęciami dezynfekuje miejsce pracy i pomoce
do zajęć logopedycznych oraz myje i dezynfekuje ręce,
zakłada rękawiczki i przyłbicę.
8. Aby terapia przebiegała właściwie i szybko Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedycznych wpisywanych w zeszyt ćwiczeń dziecka.
9. Dziecko jest zobowiązane do przynoszenia zeszytu do ćwiczeń logopedycznych na każde zajęcia.
10. Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie regularności
i systematyczności ćwiczeń, aż do całkowitego opanowania materiału
programowego, niezbędnego do korekty rozpoznanej wady wymowy.
11. Nieusprawiedliwione nieobecności dziecka oraz niestosowanie się
do zaleceń logopedy powoduje przekazaniem informacji dla wychowawcy klasy.
12. Podczas terapii logopedycznej Rodzice winni udostępnić odpowiednią dokumentację medyczną lub psychologiczno- pedagogiczną dziecka.
13. W szczególnych przypadkach trudności z pokonywaniem wad wymowy możliwe jest kierowanie do koniecznej konsultacji medycznej.
Wcześniejsze lata zajęć logopedii w szkole
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz