LOGOPEDIA W SZKOLE
Na terenie szkoły w miesiącu wrześniu odbywały się :
przesiewowe badania wymowy dzieci w klasach pierwszych;
kontrolne diagnozowanie wymowy uczniów uczęszczających na logopedię
w minionym roku 2020/2021;rozmowy z rodzicami uczniów posiadającymi problemy w wymowie.
z czego 54 to uczniowie klas 1-3.
W I półroczu na zajęcia logopedyczne zostało zapisanych 56 uczniów .
Podczas zajęć logopedycznych w I półrocze :
Przygotowywano artykulatory mowy do wywoływania prawidłowej wymowy głosek zaburzonych w mowie dzieci;
Rozwijano wydolność oddechową podczas wydłużania faz wdechu i wydechu oraz wzmacniano siłę wymowy na wydechu.
Usprawniano percepcję słuchową poprzez:
rozpoznawanie i nazywanie wrażeń słuchowych,
różnicowanie głosek w izolacji, sylabach i wyrazach,
ćwiczenia poczucia rytmu.
Ćwiczono właściwą ruchomość artykulatorów : języka, warg, żuchwy , policzków podczas poprawnego wywoływania głosek w izolacji.
Utrwalano poprawną wymowę wywołanych głosek na materiale językowym: sylabach , prostych wyrazach.
Podczas zajęć korzystano z wszelkiego rodzaju metod nauczania oraz pomocy dydaktycznych opartych na kolorowym obrazie i słowie mówionym i pisanym, co miało na celu bogacenie zasobu słownictwa dzieci i nauki poprawnych zapisów ortograficznych.
Często wykorzystywane są formy zabaw wspomagających terapię logopedyczną , a ćwiczące zdolności ortofoniczne, logorytmiczne, koordynujące prawność wzrokow-słuchową i ruchową, rozwijające myślenie, pamięć, orientację przestrzenną, sprawność manualną i umiejętność czytania.
INNOWACJA NA LOGOPEDII
W październiku przeprowadzano w klasach pierwszy zajęcia związane
z realizowaną na terenie szkoły innowacją
Wymagały one dużej ostrożność i odpowiednich warunków sanitarnych
z uwagi na obostrzenia związane z pandemią koronawirusa.
Logopeda współpracuje z wychowawcami klas i nauczycielami świetlicy.
LOGOPEDA- RODZICE
Logopeda jest w kontakcie z rodzicami uczniów
poprzez korespondencję na LiBRUSIE.
Każdy rodzic otrzymuje comiesięczne plany zajęć , ciekawe propozycje stron logopedycznych dla dzieci lub konkretne ćwiczenia domowe dla swojego dziecka.
Rodzice dzieci kl.1-3 w razie potrzeby mogą uczestniczyć w praktycznych formach pokazu ćwiczeń na zajęciach z dzieckiem w gabinecie.
Bywają zapraszani na rozmowy i konsultację w sprawie podjęcia dodatkowych wizyt w poradniach specjalistycznych np. u ortodonty, laryngologa, foniatry,
audiologa lub badań w Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej
z uwagi na sprzężone deficyty rozwojowe u dzieci.
NAUKA ZDALNA -LOGOPEDIA ZDALNA
Z uwagi na trwającą pandemię uczestnictwo uczniów w zajęciach jest zróżnicowane.
W razie kwarantanny rodzinnej lub klasowej rodzice otrzymują
zestawy ćwiczeniowe wysyłane przez Librusa.
Po powrocie do szkoły są one kontrolowane, omawiane i ćwiczone
do osiągnięcia właściwej wymowy głosek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz